Jedną z najszybciej rozwijających się branż jest call centre. To w rzeczywistości zajęcie, w którym może sprawdzić się każdy, niezależnie od wieku czy doświadczenie lub wykształcenia. Firmy call centre chętnie przyjmują do pracy seniorów i studentów. Praca ta jednak ma swoje plusy i minusy. Nie jest zbyt skomplikowana czy trudna, ale może okazać się na dłuższą metę męcząca oraz wymaga wytrzymałości psychicznej. Nigdy nie wiadomo, jaki trafi się nam rozmówca. W końcu praca call centre opiera się na rozmowach telefonicznych przy użyciu słuchawek z mikrofonem czy słuchawek do telefonu stacjonarnego. Z drugiej strony taka praca nie wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem, czyli twarzą w twarz. Rozmawiamy tylko z głosem w słuchawce usb, co powinno zmniejszać nieco presję.

Sprzęt

W pracy w call centre podstawą są przede wszystkim słuchawki nagłowne. Jednak słuchawki do biura różnią się od tych, które najczęściej mamy w domu lub w kieszeni przy telefonie. Są to najczęściej słuchawki na usb, czyli takie, które nie potrzebują kabla i łączą się z jednostką komputera w oparciu o połączenie bluetooth. Drugą cechą jest, że są to słuchawki z mikrofonem usb, co jest istotne dla pracy ze względu na nieustanne rozmowy z klientami. Można się domyślić, że ważnym elementem sprzętowym pracy jest sam komputer, gdzie mamy bazę klientów i danych. W końcu gdzieś należy zapisywać zebrane informacje oraz system musi bazować na pewnych danych, by łączyć nas automatycznie z kolejnymi rozmówcami. W call centre komputer oraz słuchawki do pc to podstawa.

Plusy pracy na słuchawce

Praca w call centre ma swoje plusy i minusy, jak każda praca. Zdecydowanym plusem jest, że takie zajęcie można potraktować zarówno jako stałe i tymczasowe. Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy i potrzebujemy. Stawki zazwyczaj są dość atrakcyjne, a sama praca nie jest szczególnie wymagająca i łatwo ją dostać – w końcu nie ta to inna firma z branży. Słuchawki do pracy w biurze dostajemy na miejscu wraz całym potrzebnym zapleczem sprzętowym czy informacyjnym. Nie musimy się martwić, co powiedzieć – mamy przygotowane scenariusze oraz kwestie. Godziny pracy są najczęściej elastyczne i do uzgodnienia, więc można pracować w stałych godzinach jak na etacie lub dopasować grafik do potrzeb.

Praca w call centre to może nie praca marzeń i szczególnie wysokich lotów zajęcie, ale zdecydowanie świetna sprawa jako praca tymczasowa czy zajęcie dorywcze. Pozwala dorobić do domowego budżetu, zdobyć pewne doświadczenie w obsłudze klienta. To dobra opcja dla uczniów i studentów, którzy szukają swojej pierwszej pracy oraz dla osób starszych, które  ze względu na wiek mają problem ze znalezieniem zatrudnienia. To także odpowiednia praca dla osób, które wolą nie mieć bezpośredniego kontaktu z klientami na poziomie rzeczywistym, czyli wolą rozmowy przez telefon czy czat, bo rozmowa twarzą w twarz jest dla nich niekomfortowa lub zbyt stresująca.