Wyposażając biuro call center albo dział obsługi klienta w firmie, gdzie kontakt telefoniczny z klientem jest najważniejszy, trzeba zadbać o odpowiednią jakość sprzętu. Tylko trwałe, wysokiej jakości urządzenia mają szansę się sprawdzić i zapewnić odpowiednią jakość połączeń głosowych. Wydajność pracowników będzie lepsza, im lepszy będzie sprzęt, który damy im do pracy. Obecnie na rynku wybór jest duży, także można znaleźć urządzenia dobrej jakości, ale też w dobrej cenie.

Technologia IP – to się opłaca

Chociaż w dzisiejszych czasach coraz więcej przedsiębiorców rezygnuje z telefonów stacjonarnych na rzeczy telefonii komórkowej, to w niektórych przedsiębiorstwach trudno będzie opierać się głównie na telefonach komórkowych. Dobrą opcją jest w tym wypadku telefonia IP, która jest niedroga i daje dużo możliwości. Technologia cyfrowa VoIP wymaga dostępu do Internetu, jednak nie potrzebna jest zmiana okablowania, wystarczy dostęp do sieci internetowej. Dzięki nowoczesnych kodekom i zoptymalizowanym aplikacjom można wygodnie rozmawiać i to nie tylko w obrębie kraju, ale również za granicą. Początkowo telefonia IP była popularna głównie ze względu na niskie ceny połączeń. Dziś sytuacja wygląda nieco inaczej, bo operatorzy oferują zaawansowane funkcje wspierające sprzedaż przez telefon i zarządzanie wieloma numerami w biurze. Obecnie z telefonii IP korzystają zarówno duże, jak i małe firmy. Co ciekawe, wcale nie trzeba zmieniać całego wyposażenia, wystarczy podpiąć pod telefony stacjonarny specjalny adapter.

Odpowiedni zestaw słuchawkowy

Funkcjonalny telefon to nie wszystko, bo w przypadku biur call center potrzebne są także wygodne, komfortowe w użytkowaniu zestawy słuchawkowe. Dobrym rozwiązaniem będzie na przykład Jabra evolve – zestaw zapewniający doskonałą jakość dźwięku, tak więc będzie idealny zarówno do połączeń głosowych, ale też do słuchania muzyki. Jabra evolve 20 został zaopatrzony w wysokiej jakości mikrofon, ten model słuchawek jest dostosowany do wszystkich nowoczesnych systemów. Ponieważ słuchawki bardzo dobrze redukują szumy, można pracować w skupieniu nie zważając na hałasy dobiegające z otoczenia. To zapewnia odpowiedni komfort i skuteczność rozmów telefonicznych. Z słuchawek można korzystać bezpośrednio po podłączeniu do komputera, są łatwe w użytkowaniu. Słuchawki Jabra na USB są kompatybilne z najbardziej popularnymi usługami rozmów głosowych przez Internet.

Wybierając odpowiedni sprzęt dla pracowników call center trzeba zwrócić uwagę na szereg ważnych kwestii, aby praca przebiegała sprawnie i w komfortowych warunkach. Ze względu na to, że w tym wypadku pracownik rozmawia przez telefon około 8 godzin dziennie, trzeba zaopatrzyć go w sprzęt najwyższej jakości, który nie będzie zagrażał jego zdrowiu. Słuchawki do telefonu i sam telefon muszą być najwyższej jakości, najlepiej zdecydować się na urządzenia od renomowanych producentów.